Ελληνικα
  • info@kanasi.edu.gr
  • Ζωγράφου | Αγ. Παρασκευή
  • 2107774835
  • News

    Σχεδιάζοντας την επόμενη ημέρα!

    Η επόμενη σχολική χρονιά θα είναι διαφορετική, η επόμενη ημέρα θα είναι διαφορετική! Η εργασία μας όμως με παιδιά, μάς έχει διδάξει να αναζητούμε πάντα την αισιόδοξη πλευρά σε κάθε κατάσταση. 

    Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες συνθήκες και τις προκλήσεις που κληθήκαμε και πιθανώς να κληθούμε ξανά να αντιμετωπίσουμε προχωρήσαμε στον επανασχεδιασμό πολλών πτυχών της ζωής του σχολείου μας.  Η οργάνωση της επόμενης ημέρας λειτουργίας του σχολείου, αλλά και της επόμενης σχολικής χρονιάς, αναπτύχθηκε σε τρεις άξονες, που συνδυαστικά θα επιτρέψουν την επιστροφή μας στη σχολική ζωή ομαλά, με ασφάλεια, με αισιοδοξία και νέες καλές συνήθειες.

    Οι τρεις άξονες επανασχεδιασμού, που αλληλοσυμπληρώνονται είναι οι εξής:

    • Εκπαίδευση
    • Υποδομή
    • Συνεργασία

    Οι επιμέρους ενέργειες του κάθε άξονα φυσικά θα είναι εναρμονισμένες και με το περιεχόμενο των εγκυκλίων και οδηγιών, που θα εκδοθούν από τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας, για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.  

    1ος άξονας ενεργειών: Εκπαίδευση

    1. Υλοποίηση σειράς εικονικών μαθημάτων εξ’ αποστάσεως μέσω υπολογιστών και των νέων tablet του σχολείου, ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με το ρυθμό και τους κανόνες του on line μαθήματος, καθώς και με τη χρήση διαφορετικών συσκευών για την εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση. Η ενέργεια αυτή κρίνεται απαραίτητη καθώς η εξ΄αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση χρειάζεται: α) διαφορετικούς κανόνες διαξαγωγής του μαθήματος, λόγω των αστάθμητων παραγόντων ενός μη σχολικού περιβάλλοντος, β) υψηλότερα επίπεδα συγκέντρωσης και γρηγορότερο ρυθμό μαθήματος, λόγω περιορισμού του χρόνου που επιπτρέπεται τα παιδιά να μένουν μπροστά στην οθόνη και γ) σημαντική εξοικείωση με την τεχνολογία.
    2. Σημαντική επέκταση της ύλης της ομάδας αγωγής υγείας που λειτουργούσε στα πλαίσια του μαθήματος των ομάδων. Θα δοθεί μεγάλη έμφαση στη διδασκαλία και πρακτική τεχνικών όπως: “Ανοίγω την πόρτα χωρίς να την ακουμπήσω”, “Πώς υπολογίζω τη σωστή απόσταση από τον φίλο μου.” κ.α.
    3. Επανασχεδιασμός συγκεκριμένων πτυχών της διδασκαλίας (πχ: χρήση υλικού φυσικής αγωγής) ώστε να ακολουθούνται οι κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης.
    4. Δυνατότητα δανεισμού εποπτικού υλικού στο σπίτι στην περίπτωση που χρειαστεί να πραγματοποιηθεί on line διδασκαλία μαθημάτων όπως το STEM, Φυσικά κ.α. τα οποία απαιτούν ειδικό εξοπλισμό (σκεύη εργαστηρίου, μικροσκόπια κλπ).
    5. Ο χρόνος των διαλειμμάτων είναι ο πλέον σημαντικός για την κοινωνικοποίηση των παιδιών και γι΄αυτό λογίζεται και ως χρόνος διδακτικής αξιοποίησης και συμπερίληψης. Συνεπώς, έχουν επανασχεδιαστεί οι επιλογές απασχόλησης και η χρονική κατανομή των διαλειμμάτων, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα εξασφάλισης των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης.
    6. Περαιτέρω εφαρμογή του μαθήματος σε εξωτερικό χώρο, όταν ο καιρός το επιτρέπει.

    Επειδή, ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η “ιερή” στιγμή κάθε θεωρητικού πλαισίου είναι η εφαρμογή του, οι επιμέρους ενέργειες του παραπάνω σχεδιασμού θα αξιολογούνται, θα επανασχεδιάζονται και θα αναπροσαρμόζονται, πάντα προς την κατεύθυνση των καλύτερων αποτελεσμάτων.    

    2ος άξονας ενεργειών: Υποδομή

    1. Συνδυασμός των υπαρχόντων θρανίων με νέες ατομικές θέσεις/θρανία, για τη μεγαλύτερη ασφάλεια των παιδιών στις τάξεις με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών.
    2. Χρήση νέων συστημάτων αποθήκευσης στις σχολικές αίθουσες, οι οποίες θα εξασφαλίζουν τη μη κοινή χρήση υλικών μεταξύ των παιδιών (locker, ατομικοί αποθηκευτικοί χώροι κ.α.)
    3. Χρήση νέας πλατφόρμας (moodle) για την περιοχή γονέων, η οποία θα υποστηρίξει ευκολότερα την ασύγχρονη εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση και νέας πλατφόρμας (big blue button) για τα οn line μαθήματα, η οποία θα υποστηρίξει αντίστοιχα τη σύγχρονη εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση, σε περίπτωση που αυτό απαιτηθεί ξανά. Τα συστήματα που χρησιμοποιήθηκαν για να δοθούν άμεσες και γρήγορες λύσεις εκπαίδευσης κατά την περίοδο της πανδημίας από πολλές σχολικές μονάδες όπως οι Webex, Zoom, Skype, Microsoft teams  και άλλες, ουσιαστικά είχαν δημιουργηθεί για χρήση από εταιρείες και ενήλικες. Αντίθετα, οι πλατφόρμες moodle και big blue button που θα χρησιμοποιοήσει το σχολείο έχουν εξ΄αρχής σχεδιαστεί μόνο για τον τομέα της εκπαίδευσης και χρησιμοποιούνται από πανεπιστήμια και σχολεία του εξωτερικού.
    4. Επέκταση της χρήσης του “κουτιού υγιεινής” και σε μεγαλύτερες τάξεις.

    3ος άξονας ενεργειών: Συνεργασία

    1. Σεμινάριο γονέων σχετικά με τη νέα περιοχή γονέων και την νέα πλατφόρμα οn line μαθημάτων.
    2. Συνεργασία με ειδικό σύμβουλο για την ψυχική υγεία και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών.
    3. Εκ νέου ατομική αξιολόγηση μαθητή και ενημέρωση γονέα.
    4. Κατάρτιση προγράμματος για on line ενημέρωση γονέα.
    5. Καθημερινή προληπτική θερμομέτρηση παιδιών.

    Leave a comment