Ελληνικα
  • info@kanasi.edu.gr
  • Ζωγράφου | Αγ. Παρασκευή
  • 2107774835
  • News

    Νέες διδακτικές μεθοδολογίες για τη σχολική χρονιά 2020-21

    Κατά τη διδασκαλία κάθε επιμέρους αντικειμένου σχολικής ύλης, το σχολείο μας επιλέγει να αξιοποιείπερισσότερες από μία μεθόδους διδακτικής μεθοδολογίας. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό ότι η διδασκαλία θα απευθύνεται σε περισσότερους τύπους μάθησης, άρα σε όλους τους μαθητές μίας τάξης. Τέτοιοι στοχευμένοι συνδυασμοί μεθόδων διδασκαλίας υλοποιούνται σε όλες τις τάξεις.

    Ενδεικτικά παραδείγματα πιο πρόσφατα εισαχθέντων διαφοροποιημένων προσεγγίσεων από το πρόγραμμα σπουδών, όπως αυτό εφαρμόστηκε και τη σχολική χρονιά 2019-20 είναι τα εξής:

    • Σύνθεση κουτιού τύπου “brainbox” κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας Γ΄ τάξης, μεθοδολογία που απευθύνεται στον οπτικό τύπο μάθησης και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στο σχολείο το σχολικό έτος 2018-19.
    • Ειδική μέθοδος προφορικής εμπέδωσης της ορθογραφίας, η οποία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2019-20 με πολύ θετικά αποτελέσματα στην ορθογραφική ικανότητα των μαθητών. Η μεθοδολογία αυτή χρησιμοποιεί ατομικήπροφορική εκφορά της ορθογραφίας συγκεκριμένων λέξεων και αιτιολόγηση της απόκάθε μαθητή με εσωτερικό/νοερό λόγο, η οποία απευθύνεται στον ακουστικό τύπο μάθησης.

    Από την ερχόμενη σχολική χρονιά δύο ακόμα διδακτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις θα προστεθούν στις ήδη υπάρχουσες: (i) η  Flipped Classroom και (ii) τα διδακτικά σκηνικά.

    Η αντεστραμμένη τάξη (Flipped Classroom) είναι ένα από τα πλέον πρόσφατα παιδαγωγικά μοντέλαδιεθνώς. Σύμφωνα με αυτό, η συνήθης ροή διδασκαλίας, δηλαδή η πρώτη επαφή με τη νέα γνώση στοσχολείο και η εφαρμογή εμπέδωσης στο σπίτι, αντιστρέφεται.

    Η εξοικείωση των μαθητών με τη μεθοδολογία αυτή αποτελεί την καλύτερη και απαραίτητη προετοιμασία για την περίπτωση που χρειαστεί να εφαρμοστεί ξανά η εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση.

    Επιπλέον αυτού, η εν λόγω προσέγγιση:

    1. Βρίσκεται κοντά στο ενδιαφέρον των παιδιών για την τεχνολογία.
    2. Κινητοποιεί τον μαθητή και τον κάνει πιο υπεύθυνο για τη μάθησή του.
    3. Αυξάνει την αυτονομία του μαθητή.
    4. Ενσωματώνει τις ΤΠΕ (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνιών) με ιδιαίτερα εποικοδομητικό τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Η μεθοδολογία αυτή δεν θα αντικαταστήσει τον τρόπο που γίνεται το μάθημα, αλλά θα εφαρμοστεί μερικές φορές κάθε τρίμηνο ως εξής:

    1. Επιλέγονται συγκεκριμένα βατά σημεία της σχολικής ύλης σε ημέρα της εβδομάδας, όπου το ίδιο μάθημα υπάρχει στο ωρολόγιο πρόγραμμα και την επόμενη μέρα.
    2. Για τη σχολική αυτή ύλη δημιουργείται ψηφιακό υλικό και διαδραστικό υλικό στη νέα πλατφόρματου σχολείου (MOODLE).
    3. Ο μαθητής μετά από οδηγίες και αρχική εξάσκηση με την πλατφόρμα στην τάξη συνδέεται στην περιοχή μαθητών από το σπίτι και χρησιμοποιεί το παραπάνω υλικό.
    4. Παράλληλα, ο μαθητής κρατά σημειώσεις με τυχόν απορίες και παρατηρήσεις σε ελεύθερη μορφή για τις μεγαλύτερες τάξεις και πιο κατευθυνόμενη για τις μικρότερες και τις φέρνει την επόμενη μέρα στο σχολείο.
    5. Την επόμενη μέρα στην τάξη, επιλύονται οι παραπάνω απορίες και γίνεται η εξάσκηση μέσω ασκήσεων και υλικού εμπέδωσης, αντί αυτή να γίνει στο σπίτι.

    Τα σκηνικά αντλούν τη μεθοδολογία τους από τη μάθηση μέσω του παιχνιδιού και της δραματοποίησης. Στο σχολείο μας θα χρησιμοποιηθούν ενδεικτικά για την ανάπτυξη του λεξιλογίου, του προφορικού λόγου και τη διδασκαλία της παραγωγής κειμένων και εκθέσεων.

    Ενδεικτική βιβλιογραφία:

    • Ahmed, M. A. E. A. S. (2016). The effect of a flipping classroom on writing skill in English as a foreign language and students’ attitude towards flipping.US-China Foreign Language, 14(2), 98–114.
    • Baker, J. (2000). The “Classroom Flip”: Using web course management tools to become the guide by the side. In J. Chambers (Ed.), Selected papers from the 11th International Conference on College Teaching and Learning (pp. 9-17). Jacksonville, FL: Florida Community College Bergmann, J., Overmyer, J., Wilie, B. (2011). The Flipped Class: Myths Vs. Reality.
    • Bishop, J. L., Verleger, M. A. (2013). The flipped classroom: A survey of the research. In ASEE National Conference Proceedings, Atlanta, GA.
    • M. D., Ingram, R., Liu, J. C. (2014). A review of flipped classroom research, practice, and technologies. International HETL Review, Volume 4, Article 7
    • Hertz, M. (2012). The Flipped Classroom: Pro and Con. Edutopia.
    • Kurtz, G., Tsimerman, A., Steiner-Lavi, O. (2014). The Flipped-Classroom Approach: The Answer to Future Learning? European Journal of Open, Distance and E- Learning.Vol 17, No 2, pp. 172–182,
    • Strayer, J. (2007). The effects of the classroom flip on the learning environment: a comparison of learning activity in a traditional classroom and flip classroom that used an intelligent tutoring system. Ph.D. dissertation, Ohio State University
    • Yang, C.C.R., Chen, Y. (2020). Implementing the flipped classroom approach in primary English classrooms in China.Educ Inf Technol 25, 1217–1235.

    Leave a comment