Ελληνικα
  • [email protected]
  • Ζωγράφου | Αγ. Παρασκευή
  • 2107774835
  • News

    Web Quest “Το ταξιδιωτικό μας γραφείο”

    Πόσο καλά γνωρίζετε την Ελλάδα; Ελάτε στο e-ταξιδιωτικό γραφείο των μαθητών μας, για ταξίδια και ξεναγήσεις με όχημα τη Γεωγραφία και το διαδίκτυο! 

    Αυτή τη σχολική χρονιά, οι μαθητές της Δ΄τάξης υλοποιούν ένα web quest μεγάλης διάρκειας, με θέμα τη Γεωγραφία της Ελλάδας και τίτλο “Kanasi TRAVEL: το δικό μας ταξιδιωτικό γραφείο”.

    Τι είναι όμως ένα WebQuest;

    Ο όρος Web Quest ή Ιστοεξερεύνηση περιγράφει δομημένες δραστηριότητες μαθητών, στις οποίες το μεγαλύτερο μέρος των πληροφοριών αντλούνται από το Διαδίκτυο (Dodge, 1995). Οι ιστοεξερευνήσεις αποτελούν έναν από τους σύγχρονους τρόπους εισαγωγής των ΤΠΕ στη διδασκαλία της Γεωγραφίας. Συνεπώς, σε μία δραστηριότητα οργανωμένη ως Web Quest, οι μαθητές καλούνται να αξιοποιήσουν ως βασική πηγή πληροφορίας το ∆ιαδίκτυο.
    Τι μαθαίνει ο μαθητής κατά τη διάρκεια μίας ιστοεξερεύνησης;

    Εκτός από το ίδιο το θέμα, το οποίο πραγματεύεται η ιστοεξερεύνηση,  οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν το διαδίκτυο, ως εξής:

    • Μαθαίνουν να καθορίζουν τις κατάλληλες λέξεις – κλειδιά με το υπό διερεύνηση θέμα και να χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης.
    • Ανακαλύπτουν τις σχέσεις μεταξύ των εννοιών που περιγράφονται από τις λέξεις – κλειδιά.
    • Εντοπίζουν τα αποτελέσματα των αναζητήσεων τους, τις πληροφορίες, τη νέα γνώση.
    • Αξιολογούν τις ιστοσελίδες που εντοπίζουν και τις πληροφορίες που αυτές περιέχουν.
    • Διακρίνουν τις αξιόπιστες πηγές με επιστημονικά ορθές, έγκυρες και επίκαιρες πληροφορίες.
    • Επιλέγουν τις πιο κατάλληλες σε σχέση με το θέμα που διερευνούν
    • Κατηγοριοποιούν και παρουσιάζουν τις πληροφορίες του θέματος, πλαισιωμένες από δικά τους κείμενα και οργανωμένες με τη μορφή ιστοσελίδας.

    Ας δούμε τα βήματα της υλοποίησης του προγράμματος στη Δ΄τάξη:

    1. Ως αφόρμηση, οι μαθητές αναζητούν και φέρνουν στην τάξη πληροφορίες που θεωρούν ενδιαφέρουσες, σχετικά με συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας.
    2. Δημιουργούνται 4μελείς ομάδες εντός της τάξης, η κάθε μία εκ των οποίων αναλαμβάνει την οργάνωση των ταξιδιών στις περιοχές αυτές.
    3. Σε κάθε ομάδα ορίζεται ποιος μαθητής θα είναι υπεύθυνος για κάθε μία από τις εξής 4 κατηγορίες πληροφοριών: α) αξιοθέατα β) πόλεις & μέσα μεταφοράς γ) φυσικό περιβάλλον δ) κάτοικοι, λαογραφία και τοπικά προϊόντα
    4. Αναζητώνται πληροφορίες από το διαδίκτυο (σύμφωνα με την παραπάνω οργάνωση των εργασιών) και αξιολογείται η αξιοπιστία των πηγών.
    5. Πραγματοποιούνται συγκρίσεις των πληροφοριών σε σχέση με αυτές του Άτλαντα της Ελλάδας.
    6. Οι πληροφορίες και οι πηγές τους (link) παρουσιάζονται από τους μαθητές, βάσει του προσωπικού τους σχεδιασμού (κείμενα και δομή) και με τη μορφή της ιστοσελίδας ενός ταξιδιωτικού γραφείου.

    Μείνετε συντονισμένοι, για να ταξιδέψετε μαζί μας και παρακολουθήστε την ανάπτυξη της ιστοσελίδας των παιδιών εδώ!

    Βιβλιογραφία

    • Alessi, S., Trollip, S., (2001). Πολυμέσα στην εκπαίδευση, Αθήνα: Εκδόσεις Γκιούρδας.
    • Dodge, B. (2001). Five rules for writing a great WebQuest. Learning and Leading with Technology, 28(8), 6–9.
    • Μικρόπουλος, Τ., Α., (χ.χ.). Ιστοεξερευνήσεις: Στοχοθετημένη διερεύνηση στο διαδίκτυο, Earth Lab, Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής πραγματικότητας στη Εκπαίδευση.

    Leave a comment